Tel: 0911-21 16 49 | Fax: 0911-21 16 49

Öppettider: Vardagar 10-18 Lördagar 10-15 Söndagar 12-16

Köpvillkor

Sortiment och priser

Vår webshop består av utvalda delar ur vårt ordinarie sortiment från den fysiska butiken. Vi reserverar oss för att det ibland kan inträffa att en artikel som finns till försäljning i webbshopen är slut i vårt lager och inte kan levereras. Du blir då kontaktad utav oss så snabbt som möjligt. Vi reserverar oss även för eventuella fel i artikelinformation och pris och förbehåller oss rätten till prisändringar utan föregående avisering.

Presentinslagning

Vi erbjuder presentinslagning utan extra kostnad. Ange om du vill ha varan som present i rutan ordernoteringar.

Försäkring

Vi erbjuder 6 månaders försäkring när du köper ett smycke från 800:-. På baksidan av försäkringen kan du läsa om villkoren.

Kortbetalning

Betalning kan göras med VISA eller Mastercard. Vi samarbetar med Paypal som är vår certifierade samarbetspartner och godkänd av kortföretagen. Välj din korttyp i kassan och fyll i ditt kortnummer, kortets utgångsmånad och ditt kontrollnummer. Kontrollnummret är de tre sista siffrorna i signaturfältet på baksidan av ditt kontokort.

När du gör en kortbetalning når aldrig ditt kortnummer till oss utan all information stannar på Paypals säkra server. För frakten tillkommer en fast avgift på 49:-. Fraktfritt när du handlar över 1000:-.

Postförskott

Ett postförskott kostar 49:-.

SMS-avisering

Önskar du besked om leverans av din vara via mobiltelefon väljer du ”SMS-avisering”.

Leverans

Normal leveranstid är 2-4 arbetsdagar. Om en vara avviker mot normal leveranstid meddelar vi er via e-mail eller telefon för en ny beräknad leveranstid. Du kan då välja att vänta på din order eller att häva köpet. Vi levererar endast till konsumenter inom Sverige. Kom ihåg att legitimation krävs vid uthämtning.

Ångerrätt

Du har 14 dagars öppet köp. OBS! Ta först kontakt med oss. Varan måste returneras i oanvänt skick och i originalförpackning samt namn, adress, telefonnummer, ordernummer, varunamn, kontonummer (för återbetalning) och försäkring. Köpesumman återbetalas i sin helhet exkl. postförskott. Du som kund står själv för retur.

Transport

Om varan kommer bort eller skadas under transporten från oss så är Sivs Ur & Guld Webshop ansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då kunden skickar den i retur så är kunden betalningsansvarig. Är varan transportskadad kontakta omedelbart Posten.

Outlösta paket

Paket som inte löses ut inom 14 dagar förbehåller sig Sivs Ur & Guld Webshop rätten att debitera kunden med 150:-. Outlösta paket gäller ej som retur.

Reklamation

Vi garanterar att varorna är felfria vid leverans. Skulle du trots allt få en defekt vara så ska du ta kontakt med oss omgående. Exempel på defekt vara är fel på lås, stenar som lossnat, emalj som spruckit m.m. Om varan är defekt står vi naturligtvis för frakten. Exempel på fel som kunden står för själv är repor eller andra skador, oxidering, pärlor som tappat lystern på grund av parfym, bad och dusch m.m.

Övrigt

Vi följer Allmänna Reklamationsnämdens beslut. Vill du läsa mer klicka ”här”.